Träning

Det ni som inte känner mig kanske inte vet är att jag är lite utav en träningsnarkoman! Jag tränar hårt varje dag, meen, icke på gym! Tanken på ett gym ger mig "ånej inte träna" känslor i hela kroppen, haha, och jag vet att det är så för många många fler. Det kan vara skitsvårt att håll igång träningen om man inte gör något som man tycker är roligt,  men det är ju också förbaskat svårt att hitta något man tycker är roligt om man inte är van vid att träna, har ett fysiskt krävande intresse eller tycker att hela den här motionsbiten är lite svår (för det kan vara himla svårt att veta hur man ska träna och vad man ska träna och hur man då ska äta, och sen dessutom motivera sig till att utföra denna träning och hålla sig till kosten man tillslut bestämt sig för)
Jag är skitglad att jag har hittat motionsformer som funkar för mig! Och som jag dessutom har hållit mig till i två-tre år nu. En vanlig dag med skola och allt ser ut så här för mig.

06.00 Vaknar, hoppar i joggingkläderna, kopplar daisy och ger mig ut på en kort men rask joggingrunda innan frukost.
06.20 Kommer tillbaka och förbereder frukost, t.ex tre mackor med smör, skinka och paprika plus ett stort glas juice.
08.30 Har mellan frukost och fram till nu duschat och gjort mig i ordning, går nu till bussen.
09.00 Nu börjar skolan!
12.00. Lunch!
15.00 Nu slutar skolan! Går till bussen och åker hem. När jag kommit hem går jag ut med daisy i 15-20 minuter på promenad. Äter mellis (skål med yoghurt/mjölk och flingor/müsli)
16.00/16.30 Åker till stallet. Mockar, borstar, fixar, pussar. Tränar dressyr eller  hoppning för tränare i en timma.
18.30/19.00 Kommer hem, äter middag. Byter om, tar det lugnt i någon/några timmar. Äter mellis igen, oftast samma som på förmiddagen (vadå fantasi? :P)
20.00/21.00 Går ut med Daisy på en långpromenad i riktig powerwalk takt, går nog 5-6 kilometer på 40 min.
22.00/23.00 Borsta tänderna, byta om osv osv Avslutar varje dag med magmuskler träning.

Så här ser varje dag ut (och jag ahr markerat rörelser med fettext), förutom de dagar jag slutar halv sex i skolan, då hinner jag inte med stallet (vilket är 1-2 dar i veckan, men det passar bra, både jag och Cawat behöver 1-2 lugnare dagar). Oavsett väder! Nu på vintern kan det ibland vara en riktig pers att jogga på mornarna, om det har snöat och ingen har plogat, särskilt om det är töväder, so matt springa på tjockmatta :P

Men oavsett vad så är allt detta något som jag tycker är kul att göra, därför är det lätt att fortsätta! Många vet kanske inte men ridning är sjukt bra träning! Att sitta ner i traven är enorm träning för magen, ni kan nog inte ana att det tar så bra, det känns som man ska kräkas!
Jag har aldrig varit så tränad och haft så snygg kropp (enligt mig) som jag har nu, och det är ju bara ännu mer sporrande! Sen att jag älskar ridning och hade hållt på med det även om det inte var bra träning är ju en annan femma :P

Hoppas ni också hittar eller har något som ni älskar att göra :) Saker blir så mycket lättare då!
Nu ska jag hoppa i rudbyxorna och dra iväg till stallet!

Ojuste. Glömde. Man får äta onyttiga saker :) Håll er inte till någon tråkig diet som smakar sågspån. Jag äter mycket fett, älskar mycket smör på mackan, såser osv. Men ett bra tips är att begränsa riktiga onyttigheter som glass, godis, chips osv till till två dagar i veckan, det gör jag, jag går all in på fredagar och lördagar :P
Var inte rädda för fett, men undvik onödigt socker på vardagarna :)

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad härligt att läsa! Vad duktig du är tycker jag :)

Även jag tränar ju nu för tiden, utöver ridningen. Och jag håller verkligen med dig om ridningen, att det är bra träning. Jag har ridit läge och tack vara det har man ju magrutor (om man tittar i rätt ljus och inte svullat för mkt hahaha)



Kram på dig!

2011-01-07 @ 20:46:43
URL: http://whot.blogg.se/
Postat av: Fanny svarar

Fia:Tack :)Haha du är också duktig :)!

Kraam

2011-01-07 @ 21:05:35
URL: http://lillad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0